Werkweek 1 (t/m dag 14) - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Koen Overbeek - WaarBenJij.nu Werkweek 1 (t/m dag 14) - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Koen Overbeek - WaarBenJij.nu

Werkweek 1 (t/m dag 14)

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Koen

14 Januari 2015 | Canada, Hamilton

Potverdorie wat heb ik al lang niks gesschreven. Met name omdat het nu gewoon zijn gangetje gaat. Elke dag naar MARC (McMaster Automotive Research Centre) en rustig werken. Zelfs het weekend heb ik toegang tot de faciliteiten, al werd er na een brave eerste werkweek gezegd dat ik de zondag wat anders moest gaan doen dan werken. Dus lekker thuis gebleven, was gedraaid, rustig aan gedaan. Verder omdat ik 'nieuw' ben grapten ze afgelopen week soms en geven ze me soms kleine (excuus voor mijn taalgebruik) kutklusjes, maar het valt alles mee. Ik mocht afgelopen week 40 schriftelijke multiple-choice toetsen aan elkaar nieten en achteraf even nakijken. Laten we het maar goed noemen met het oog op afwisseling.
Verder is het nog steeds allemaal erg interessant. Ik begin steeds meer te begrijpen waar ze zijn met het project en waar ze heen willen. Ik heb zelf de afgelopen werkweek een beetje zelfstandig onderzoek gedaan naar electrificering van een turbo.

(Simpele uitleg voor de leken onder ons die willen snappen wat ik doe, 1/3 van de energie uit brandstof blijft zitten in het uitlaatgas, en door een propellor in de uitlaat te verbinden met een propellor in de inlaat wordt die energie gebruikt om meer lucht de motor in te blazen, waardoor (met het bijvoegen van meer brandstof) er meer kracht uit dezelfde motor gehaald kan worden.)
Een elektromotor zou kunnen helpen met meer energie uit het uitlaatgas te halen als de luchtstroom in de inlaat niet meer kan toenemen, of om juist de luchtstroom in de inlaat te verhogen als er (te) weinig energie in het uitlaatgas zit bij lage toerentallen. Dus vandaar dat dit interessant is.

Maar genoeg educatief geneuzel, jullie willen weten hoe koud het is. Nou, koud genoeg als je het mij vraagt. Het hangt regelmatig zo rond de -20*, en zolang het niet te hard waait en je jezelf fatsoenlijk aankleed is het prima te doen. Maar het blijft koud.
Verder heb ik ook maar een sportabbonement genomen, al moet ik zeggen dat hoewel ze hier prima faciliteiten hebben het gruwelijk druk is. Dus dat betekent of vroeg op staan, of in de rij staan.
Overigens is het hier verplicht om je eigen stoep schoon te schoffelen. Aangezien die Chinezen bij mij in huis dit blijken te vertikken heb ik al een paar keer netjes de stoep sneeuwvrij gemaakt. Jeetje wat Canadees van me.

Ik geef binnenkort weer een update als er eea te melden valt, sowieso na volgende week maandag want dan gaan we even langs de North American International Auto Show. Dus even wat foto's schieten daar.

Groeten!

  • 14 Januari 2015 - 18:22

    Oma:

    Hallo koen. Wij hebben het begrepen??? Koen geniet er van. Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Hier hou ik mijn reisverslagen bij vanuit Hamilton (Canada)

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 5854

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 17 Maart 2015

Stage Canada

Landen bezocht: