Dag 1: first day of exploration - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Koen Overbeek - WaarBenJij.nu Dag 1: first day of exploration - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Koen Overbeek - WaarBenJij.nu

Dag 1: first day of exploration

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Koen

02 Januari 2015 | Canada, Hamilton

Zo, na een dergelijke heenreis sliep ik in ieder geval prima. Na een 'traditioneel' ontbijt (ik mocht de spullen gebruiken van Yuan dus het was Noodles en dumplings) maar eens een rondje gemaakt door de buurt. De reguliere campus van de McMaster University zit aan het einde van mijn straat en dit was dus een uitstekende eerste keuze om eens een rondje te maken. De deuren van het loket waar ik me aan moest melden waren gesloten, en na bij een campus-café gelezen te hebben dat alles weer open is na de vakantie was dit ergens natuurlijk ook wel logisch. Enkele dingen die opvallen hier zijn uiteraard de temperatuur en de sneeuw (al is het niet zo heel erg koud op het moment, tussen de -1 en -6*C) zijn hier veel eekhoorns. Heerlijke beesten om te zien rondspringen maar aangezien het knaagdieren zijn kan ik me voorstellen dat je er flink last van kan hebben.
Verder zijn al die Amerikaanse auto's die zo belachelijk lijken in ons kikkerlandje hier juist op z'n plaats. Iedereen rijdt met groot en log vervoer rond en zo is alles hier ook ingericht en gebouwd.
Na de hoofdstraat waar de campus aan ligt gevolgd te hebben langs wat diners en dergelijke (ook een Wendy's voor wie dat wat zegt) zag ik links een 'supermarket' opdoemen. En dan echt zo'n unit die ze alleen hier kunnen hebben, ter grootte van een vliegveldterminal. Een simpele rondwandeling door de supermarket leerde dat ze daar niet alleen veel spullen hebben (ook beddengoed tot mijn grote blijdschap) maar dat het ook schrikbarend duur is hier. Ongeacht dat alles in CAD is (Canadian dollars, waarbij $4 ongeveer €3 is) is het erg duur. 4 appels, €2,70. Pot pindakaas, €3. Kilo tortellini, €7. Al met al even kijken of het aan de winkel ligt of echt aan het land, maar ik vrees het ergste.
Eenmaal weer thuis via een wandelpad pad dat de supermarket direct verbind met de achterkant van mijn straat (handig!) kreeg ik rond een uur of half 2 bericht van Yuan dat het vliegveld gebeld had en ze voor 6PM mijn koffer kwamen brengen. Om zeker te zijn dat ik mijn koffer niet zou missen ging ik rustig lezen in de woonkamer.
Natuurlijk kwamen ze pas om 6:30 de koffer brengen. Echter, eindelijk had ik mijn koffer en kon ik gaan uitpakken en inruimen. Nadat ik alles een plek had gegeven kon ik eindelijk gaan douchen en rustig wat gaan koken. Verder nog even gekeken naar mogelijkheden om geld over te maken naar een Canadese rekening, maar toen bedacht ik me dat ik Paypal heb en dat maakte dingen aanzienlijk gemakkelijker dan alle BIC's en IBAN's en alle andere dingen waar de Noord-Amerikaanse banken niet aan mee lijken te doen. Dit is echt onduidelijk en mag wat mij betreft wel ergens een keer fatsoenlijk uitgelegd worden.
Verder heb ik nu elke keer gepoogd met mijn debitcard te betalen (lees: mijn gewone betaalpas) maar dit is tot op heden niet gelukt. Dus lang leve de creditcard, werkt als een zonnetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Hier hou ik mijn reisverslagen bij vanuit Hamilton (Canada)

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5860

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 17 Maart 2015

Stage Canada

Landen bezocht: