Week 4 t/m 7 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Koen Overbeek - WaarBenJij.nu Week 4 t/m 7 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Koen Overbeek - WaarBenJij.nu

Week 4 t/m 7

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Koen

26 Februari 2015 | Canada, Toronto

Nou dames en heren, het is alweer even geleden. Niet echt een specifieke reden daar voor, anders dan dat ik mezelf erg probeer bezig te houden hier en daar naar eigen zeggen redelijk in slaag.
Buiten alle gezellige activiteiten (regelmatig 'stappen', verjaardagen hier en daar en uit eten) ook weer het een en ander beleefd. Superbowl gekeken, dus nu snap ik ook hoe American Football werkt (ongeveer). Naar Toronto geweest, daar wat rondgezworven (zie foto's), niet echt veel bijzonders over te melden. Ook naar een echte Ice-Hockey match geweest. Het was niet eens zo slecht, echter was er zoveel reclame, muziek en rompslomp omheen dat het hockey zelf een beetje naar de achtergrond verdween. Erg hoog kermis gehalte, veel muziek, geluidseffecten, geouwehoer door de microfoon en mensen die stickers en $25 aan couponpunten wonnen. Dus dat was erg leuk en gaan we niet nog een keer doen.
Verder ook stukje bij beetje door wat locals wat andere typische Canadese dingen meegekregen. Kraft-Dinner, wat dus een macaroni met kaas gerecht is. Oftewel macaroni met fluoriserend kaaspoeder uit een zakje, wat nog het beste te omschrijven is als vermalen chito's kaaschips. Afijn, was best te pruimen (vraag maar niet of het gezond is). Verder kent men hier "poutine", wat friet met jus en gesmolten kaas is met eventueel nog een vleestopping. Dus eigenlijk een ongezonde vorm van kapsalon (ja dat kan dus). Ook niet verkeerd, maar wederom, gezond is anders. Zeker als men na een avondje gezelligheid en bier behoefte heeft aan voedsel is het een zeer geslaagd concept.
Over 3 weken mag ik al weer naar huis! In de tussentijd zal ik nog naar New York gaan (volgende week) en waarschijnlijk naar Chicago. Dus die houden jullie van me tegoed.
Verder vroeg een Canadees me vorige week wat er nou allemaal beter is in Canada. Na twee minuten flink nadenken schoot me niks te binnen. Het is erg leuk, gezellig en prima hier maar niets blinkt echt uit. Behalve de effectieve manier van met de kou en de sneeuw omgaan.
De kou is overigens echt niet te harden. Het grootste gedeelte van de tijd dat ik hier ben was het met name windstil, maar de afgelopen week waait het erg hard. En dat snoept toch weer even 10 graden van de termperatuur af. En dan helpen handschoenen dus gewoon niet meer.
Verder zijn er subtiele verschillen zoals kwaliteit van materialen in huizen (ik heb mezelf een keer buitengesloten omdat de deur van binnenuit op slot moet, zonder sleutel) en alles is hier vernoemd (elk gebouw op de campus heet "David Braley athletic centre" of M. deGroote business school"). Toch apart allemaal.

  • 26 Februari 2015 - 10:25

    Ellis:

    Goh, laat Freddy nu vanavond net Macaroni cheese klaar gaan maken!!
    Ze vindt het juist heel lekker. Nu kijken of wij het met haar eens zijn!! :-)

    Nog een paar leuke weken, Koen!

    X van Ellis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Hier hou ik mijn reisverslagen bij vanuit Hamilton (Canada)

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5832

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 17 Maart 2015

Stage Canada

Landen bezocht: