Dag 4 en 5: werk aan de bak! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Koen Overbeek - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5: werk aan de bak! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Koen Overbeek - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5: werk aan de bak!

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Koen

07 Januari 2015 | Canada, Hamilton

Zo, eerste dag op de McMaster Universiteit. we mochten beginnen met de administratieve kant van het verhaal, een schoolpas regelen, betaingen verifiëren en dergelijke. Natuurlijk is een groot gedeelte van deze dienstverlengingen pas om 11 uur open met een hoop wachten tot gevolg. Na relatief moeiteloos alle processen te hebben doorgelopen rustig vertrokken naar mijn daadwerkelijke werkplek zo'n twintig minuten lopen buiten de campus. Na even kennis te hebben gemaakt met mijn begeleider, het project besproken te hebben en mijn achtergrond toegelicht te hebben werd ik mijn werkplek gewezen en voorgesteld aan de andere mensen die meewerken aan dit project. Na een lichte voorstelronde ging het project zakelijk bespreken al snel over in een vrij vriendschappelijke manier van praten over gemeenschappelijke interesses. Dat zit dus wel goed. Na uitvoerig het project doorgenomen te hebben werd ik vriendelijk uitgenodigd voor een grote ijshockeywedstrijd, wat daar immens populair is. Het was zelfs een wedstrijd van Canada tegen Rusland om een gouden medaille, dus er was veel man en het was intens en erg gezellig. Verder blijkt dat veel mensen hier Nederlandse voorouders hebben, en dan heb ik het over ouders danwel grootouders. Erg interessant!
Vandaag was dus de eerste dag dat ik daadwerkelijk aan de bak kon. Eerst moest ik nog even langs de administratie voor wat financiële gegevens maar daarna kon ik lekker beginnen. Toen pas kennis gemaakt met de projectleider, en ook met hem kon ik het erg goed vinden. Het project is erg interessant, het is opgebouwd uit een competitie tussen verschillende universiteiten in opdracht van General Motors. Echter omdat General Motors het meer gebruikt om goede studenten te scouten wordt er (in onze ogen) niet genoeg aandacht besteed aan de feedback, maar ook het 'out of the box' denken ed. van het project, wat erg jammer is. Desondanks is mijn team erg gemotiveerd en willen ze het maximale uit het project halen, ongeacht wat de eventuele uitkomst zal zijn. Ik kijk er naar uit om hier de komende tijd aan te werken!
Verder ben ik naar huis gewandeld door -10*C, wat erg érg koud is. Gelukkig zal het de komende periode nog kouder worden.
Ik heb overigens bij de supermarkt uitgevonden hoe daar het euroshopper-merk heet en vandaag dus relatief goedkoop in kunnen slaan. Al met al, wederom twee geslaagde dagen!

  • 09 Januari 2015 - 16:38

    Ellis:

    Hoi Koen,
    Ik had je nog een whats app gestuurd op oudjaarsdag, maar die heb je waarschijnlijk niet meer gezien. Maar nu kan ik toch je hele verhaal volgen. Heb de link via oma :-)
    Heel veel succes de komende maanden en zo te lezen ga je het wel naar je zin hebben.

    Groetjes uit Wijk en een dikke kus van je tante!! Haha

    Ellis

  • 11 Januari 2015 - 10:32

    Oma:

    Hallo Koen. Hoe gaat ga.wij zijn benieuwd. Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Hier hou ik mijn reisverslagen bij vanuit Hamilton (Canada)

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 5833

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 17 Maart 2015

Stage Canada

Landen bezocht: